Tiden går!

Det var ett tag sedan sist men jag har fortsatt min praktik nere i Halmstad och hittat på spännande saker.
Jag har nu gått runt på de olika avdelningarna på FMTS och fått kolla läget lite gran. Har upptäckt att avdelningarna skiljer sig ganska mycket från varann och inte bara det att man gör olika saker utan också rent socialt. Det är t.ex. stor skillnad att vara på elektro och att va på mark. Mark är det en massa officerare på medans det på elektro i stort sett bara är civila som jobbar. Men jag gillar båda dera och det finns positiva saker med de båda...
Det har nu snart gått sju veckor och jar har hunnit med en massa olika saker. Allt från att köra olika fordon som stridsvagn, bandvagn och pansarterrängfordon till att sitta i JAS planet eller vara med på lektioner. Det har helt enkelt varit väldigt blandat. Måste erkänna att köra fordonen var nog det bästa, hur coolt som helst att ratta runt något som vägde typ en så där 60 ton eller något. Dessutom blev vissa killar lite avundsjuka och även tjejer, hehe.
Jag har också hunnit med att representera försvarsmakten i vårruset. Iklädd camo tröja sprang vi, dessvärre förlorade jag mot Åsa men jag skyller på allt annat folk som var ivägen. Det var ju bara med några unka sekunder... Ellerhur Åsa?!
Nästa vecka väntas skjutning då jag skall få prova på att skjuta med AK5C. Skall bli spännande och med tanke på att jag aldrig har skjutit förut är det troligen inte några toppenresultat som väntar, men ändå.

Nu skall jag sätta mig och "granska" den artikell som de skall publicera om mig. Kan bli roligt! Eller det är i alla fall skönt att veta vad de skall skriva innan det publiceras.. Det dåliga är att jag inte har sett bilden som skall publiceras samtidigt än utan det kommer bli en överraskning ;( Känns inge bra, men man får väl se. Som tur är så är det Åsa som skall lägga ut det så hon borde ju inte vara jätte taskig med bilden, hehe, man kan ju i alla fall hoppas.

Kommentarer
Postat av: Thess

Åhh kul:) berätta allt när vi ses:) synd att du inte slog Åsa:P är det i värnplikts nytt som de skall lägga ut artikeln??

2009-05-06 @ 18:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0